”En app? Jamen så lad os da prøve”

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Pandora har bevæget sig ud på en digital rejse, men indrømmer, at der ikke lå en målrettet strategisk satsning bag selskabets app.

Pandoras marketingdirektør, Mikkel Berg, indrømmede på Markedsføringsdagen i går, at der ikke lå en strategisk overvejelse bag, da Pandora lancerede en app i november 2010. Det var nærmere en “så-lad-os-da-prøve-beslutning”.

Marketingdirektøren fortalte, at Pandora er i fuld gang med en digital rejse i samarbejde med In2Media.

Men når det gælder den næste digitale satsning, som er et digitalt kundemagasin, så ligger der en velovervejet strategi bag. Det udkommer den 20. juni og sendes ud til Pandoras 1,7 mio. klubmedlemmer.

Den digitale rejse går ud på at skabe indhold – især digitalt – på egne platforme for ifølge Mikkel Berg bør enhver annoncør se sig selv som et medie. En virksomhed som Pandora har, siger marketingdirektøren, 5 mia. eksponeringer inkl. dem der defilerer forbi butikkerne.

Der er ikke reklamer i kundemagasinet, men Mikkel Berg afviser ikke, at man på et tidspunkt kunne overveje at finde samarbejdspartnere, der har samme målgruppe som Pandora.

Det var Pandoras intention, at skrive om livsstilsstof generelt for ikke at proppe for meget Pandora ned i kunderne, men da de spurgte medlemmerne, hvad de gerne ville læse, svarede de at de gerne ville læse om, alt det der vedrører Pandora.

I øvrigt er app’en blevet en stor succes ifølge Mikkel Berg. I 2011 har der været 154.541 downloads af app’en og den blev åbnet 900.000 gange. 5 procent af Pandora’s kunder synes så godt om app’en, at de absolut må åbne den hver dag for lige at kigge på, hvad der er af Pandora-nyheder.

Pandora skal ikke være firstmovers siger Mikkel Berg og de har da også lidt vej at gå før de kommer i mål digitalt. Pandora ikke nemlig endnu ingen webshop. Dog kan man i to udvalgte lande som en test købe charmsarmbånd og andre smykker fra Pandora på nettet.