Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Kun to medier kunne prale af fremgang, mens specielt printmedierne lider under den økonomiske krise.

Kan man udlægge et fald på 10 pct. positivt? Det kan selvfølgelig diskuteres, men når år-til-dato ligger på et minus omkring 20 pct., så kan man vel sige, at faldet på 10 pct. i august er en form for fremgang.

På den anden side – august er en af de små måneder. Forude venter nogle af årets største annoncemåneder, så de bliver i højere grad sandhedens time for mediemarkedet i år.

Men foreløbig kan der altså gøres status over august i DRRB’s Mediaindex, der bygger på indberetninger fra mediabureauerne, hvilket betyder reelle priser efter fratræk af rabatter.

Kun to medier kan prale af fremgang – både i august og på år-til-dato: Internet og biografer.

Specielt printmedierne har det hårdt i år.

Her er listen – indekstal for august med år-til-dato i parentes:

Dagblade 76 (73)

  • Magasiner og ugeblade 55 (67)
  • Fagblade 59 (57)
  • Lokale ugeaviser 83 (84)
  • Tv 93 (81)
  • Radio 75 (68)
  • Biograf 120 (119)
  • Outdoor 92 (86)
  • Internet 129 (110)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club