Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Webbureauet Contentcube flyttede i hele august til Berlin - og er vendt hjem med gode erfaringer.

Hele tre ting lå til grund for, at web-bureauet Contentcube i hele august flyttede bureauet og staben til Berlin.

Man ønskede at skabe sammenhold og fastholde kernemedarbejdere, at skabe motivation samt at fejre, at det gik godt.

Og spørger man den ene af Contentcube-ejerne, Simon Schock, så lykkedes projektet.

Netop hjemvendt konstaterer han, at det var en rigtig god oplevelse.

“Vi er virkelig blevet rystet sammen, så initiativet får mine varmeste anbefalinger, hvis nogen skulle have lyst,” siger Simon Schock.

Blandt de mere uventede udbytter nævner han kontorfællesskabet i Berlin.

“Vi arbejdede ud fra et iværksætterkollektiv, der var meget mere end et kontorfællesskab. Det var netværksorienteret, og det gav nogle virkelig gode indspark at arbejde der. Hvis der var noget i København med den samme ånd og stemning, så vil det være værd at overveje at flytte bureauet dertil,” siger Simon Schock.

Men hvor let er det at være effektiv, når man skal drive bureauet fra Berlin i stedet for den normale adresse i København?

“Det har sagtens kunnet lade sig gøre at håndtere opgaverne. Jeg mener, vi har været lige så effektive. Bl.a. har vi undgået en del møder, som måske i virkeligheden ikke var helt nødvendige,” siger Simon Schock.

Kommentarer

  1. Kontorfællesskabet som nævnes i artiklen er http://betahaus.de/
    og vi har tagget turen under #ccberlin på twitter
    Skriv bare til os, hvis I vil ha’ insights og gode råd til jeres egen tur.
    twitter.com/contentcube eller mail.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club