En ny, underholdende og lærerig podcast ser dagens lys på Bureaubiz

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Vært for Bureaubiz’ nye podcastserie er Lars Busekist. Han vil tage forskellige emner og dilemmaer op sammen med et panel af de dygtigste branchefolk. Skriv ind med spørgsmål og dilemmaer, som vi gerne vil have fra dig.

For halvandet år siden startede Bureaubiz en podcastserie, hvor Lars Busekist som vært interviewede forskellige bureauprofiler – en i hver podcast. Det blev hurtigt en succes med 650 lyttere pr. episode og i alt ca. 16.000 downloads.

Efter omkring et dusin episoder, er det nu tid til at noget nyt: Lars Busekist er stadig vært, men fremover vil han invitere et panel med tre bureaufolk ind i studiet.

Det nye koncept tager udgangspunkt i at hjælpe med at løse nogle af de store dilemmaer, man står overfor i kommunikationsbranchen. Det kan være de helt store eksistentielle udfordringer som f.eks bæredygtighed og det kan være ned til små dagligdags problemer, som man selv eller branchen står overfor. 

”Målsætningen er at skabe en podcastserie, hvor kommunikationsfolk i bred forstand har lyst til at lytte med. Podcastserien skal være med til at forstå branchens rolle i vores samtid ved seriøst at prøve at være på forkant med de store spørgsmål og se på, hvordan vi som branche kan være med til at skabe en meningsfyldt forskel fremfor kun at sælge varer. Med andre ord: Både alt det vi elsker og hader ved reklamebranchen,” siger Lars Busekist.

Lars Busekist

Bureaubiz’ læsere er hermed opfordret til bidrage med dilemmaer, og Lars Busekist kan også vælge at tage emner op fra, hvad der rør sig i branchen og i medierne.

Det første panel kommer til at bestå af executive creative director hos &Co. Thomas Hoffmann, strategy director hos Robert/Boisen & Like-minded Søren Christensen og creative director hos Uncle Grey Clara Prior-Knock. Og har du et dilemma, du gerne vil have behandlet allerede den første gang, så skriv til Lars Busekist på lars.busekist@gmail.com inden den 4. maj.

”Samtalerne vil blive i en venskabelig og hyggelig atmosfære, og jeg håber, at både vi og lytterne finder det lærerigt og det må også gerne blive en form for filosofisk snak,” lyder det fra Lars Busekist. Og han tilføjer:

”Vi får tid til at tage omkring fire-seks spørgsmål op per podcast, så jeg vil gerne opfordre læserne til  at skrive ind med et emne, som de synes, vi skal tale om. Det kunne fx være noget med hvordan kan branchen hjælpe med grøn omstilling bare for at give en ide, men kom gerne med andre forslag.”

Podcasten, Podvertising 2.0, som kommer til at fylde en times tid, vil blive lagt på Bureaubiz’ side og der hvor du normalt finder podcasts.

Sponsorer
Det er muligt at blive sponsor på podcasten. I første omgang har Mediacom budt ind som sponsor i en periode på tre måneder. Lydsponsor er Podcaststudiet Sturlasgade 1.  

Ønsker du at vide mere om mulighed for sponsering, kan du kontakte Michael Brochmann på mbn@creativeclub.dk eller på 23656533.