Af Peter Engholm 25@mail.dk

Nordisk Film Biografer mister sin marketingchef, og det beklager direktøren i usædvanlige vendinger.

Dansk erhvervsliv er rigt på eksempler, hvor ledere fratræder “uden kommentarer” eller på anden vis er fåmælte og afmålte vedr. deres afgang. 

Det er ikke tilfældet med Nordisk Film Biografer, hvor Michael Chalmer stopper som marketingchef for at blive selvstændig konsulent for bl.a. telebranchen.

Hans chef, salg- og marketingdirektør Jacob Elkær-Hansen, udtrykker i en meddelelse til kunder og samarbejdspartnere sin “allerstørste beklagelse” og fortæller i usædvanlige vendinger:

“Det er et stort tab for Nordisk Film. Michael har lagt en kæmpe indsats gennem de sidste 13 år. Lige fra han startede som biografchef i Taastrup til i dag som marketingchef for hele kæden. Mange af de ting, vi i dag betragter som særligt gode ved NFB, kan vi takke Michael for. Tænk blot på Biozonen, Partnerskaberne, medieplanlægningen og cirka tusind andre store og små initiativer. Alt sammen præget af en glødende entusiasme og en rigtig god fornemmelse for biografmarkedet.”

Over for Bureaubiz konstaterer Jacob Elkær-Hansen, at det er “en trist historie”.

Nordisk Film Biografer skal nu vurdere, hvordan man bedst fylder hullet efter Michael Chalmer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club