B&O Play høster bureau-direktører for tiden. Før sommerferien meddelte kreativ direktør og partner i Hello Monday, Jakob Kahlen, at han tiltræder en ny stilling som kreativ direktør med ansvar for Brand & Design i B&O Play.
Nu følger så Anton Greiffenberg. Efter seks år som Director for PR-bureauet MSLGroup consumer team blev Anton Greiffenberg tilbudt jobbet som Global PR & Communication Manager hos B&O Play, og den udfordring kunne han ikke takke nej til.
I sin nye rolle kommer Anton Greiffenberg til at have ansvaret for det globale PR og kommunikationsarbejde, der bliver koordineret centralt fra B&O Plays marketingtingsafdeling i Lyngby over for medier, forhandlere og samarbejdspartnere globalt.
”Jeg har som konsulent mødt og arbejdet med mange spændende kunder de seneste år, men jeg har også flere gange tænkt over, hvor fantastisk det kunne være at have fuld fokus på kun ét brand. Så da muligheden opstod hos så et ikonisk og visionært et firma som Bang & Olufsen, var jeg ikke et øjeblik i tvivl. Jeg skal sammen med et nyt, stærkt team være med til at udvikle den globale PR- og kommunikationsstrategi og arbejdsgang for B&O Play, og det er en enestående mulighed rent fagligt og et kæmpe privilegium på det personlige plan”, siger Anton Greiffenberg.
Hos B&O Play siger marketingchef Pernille Hyldgaard:
”Over de seneste godt to år har B&O Play udviklet sig til et globalt brand med en årlig omsætning på næsten 600 mio. kr. Det siger sig selv, at det er gået stærkt, så Antons internationale erfaring fra både reklame- og PR branchen var præcis den kombination, vi søgte i marketing til at styrke vores globale markedsføring fremadrettet. ”
Anton Greiffenbergs bureaubaggrund omfatter ikke blot MSLGroup, men også DDB, Republica og HelloGroup.