Endnu en Creuna-chef skifter job

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det sociale media bureau, Crisp, har store ambitioner. Det kræver styr på driften, og det skal en kontaktdirektør fra Creuna hjælpe med til som ny bureauchef.

Målt på størrelse er det noget af et jobskifte, Nicolai Bartels Thomsen netop har foretaget.

Han er gået fra et job som kontaktdirektør i Creuna – et af Danmarks største bureauer – til et job som bureauchef i det sociale media bureau, Crisp, med 11 medarbejdere.

Men indholdet i jobbet er ikke nødvendigvis så meget anderledes. Det hænger sammen med, at han i Creuna bl.a. har haft ansvar for opbygningen af tværskandinaviske tekniske leveranceorganisation i Ukraine.

“Jeg er ikke tekniker – jeg er fra Handelshøjskolen – og opgaven var organisatorisk. Dels at opbygge organisationen i Ukraine og dels at sikre, at den fungerer knivskarpt sammen med gruppens mange øvrige fagdiscipliner,” siger Nicolai Bartels Thomsen og fortsætter:

“Crisp er stiftet af de tre brødre Andreas, Benjamin og David Borch Hansen, og de repræsenterer nogle fantastiske kompetencer inden for de sociale medier. Bureauet har nogle meget store kunder som f.eks. Vestas og Pandora. Det er kunder, der stiller store krav til en stram styring på leverancer og projekter, og det bliver min opgave at være den kolde købmand og sikre, at organisationen fungerer.”

Han har tidligere været en del af ledelsesgruppen i Creuna, men røg ud af den i forbindelse med, at Astrid Simonsen Joos overtog rollen som adm. dir. i stedet for Thomas Vejlemand.

Creuna har da også efter sommerferien måttet sige farvel til flere tidligere og nuværende ledere i skikkelse af Klaus Silberbauer og Mads Gustafsen. Desuden har teknologichef Morten Johnstad-Møller og kontaktchef Jon Lollike sagt farvel.

Til gengæld er Thomas Weikop kommet til.

Crisp har betydelige ambitioner – men det er ikke vækst, der står som det afgørende.

“Selvfølgelig vil vi gerne vokse. Men det skal ikke være vækst for vækstens skyld. Målsætningen er at være dansk erhvervslivs foretrukne leverandør på sociale medier. Det gælder både strategisk, kreative koncepter og eksekvering af koncepterne. Derfor vil vi have de bedste kompetencer, og det vigtigste er, at vi kan opretholde stoltheden over det, vi laver. Om vi så lige er 15 eller 25 er ikke det vigtigste,” siger Nicolai Bartels Thomsen.

Han står som sideordnet med de tre brødre, selvom han ikke formelt har titlen adm. dir. Det er desuden hensigten, at han på et tidspunkt skal blive partner.

Han har selvfølgelig tænkt over det at skulle indtage en rolle som ansvarlig for driften ved siden af de tre brødre.

“De er utroligt dygtige, når det gælder sociale medier, men når det gælder det at drive et bureau, så er det ikke deres spidskompetence. Så de har brug for mig, og sådan ser de også selv på det, så derfor tror jeg meget på projektet,” siger Nicolai Bartels Thomsen.