Endnu en markant kundegevinst til PHD

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Et af de store nordiske budgetter holder flyttedag d. 1. januar – samme dag som bureauet overtager to andre budgetter.

Alle gode gange tre: I sommer besluttede Mars at vende tilbage til PHD efter fire års fravær. I forgårs besluttede Sony Ericsson at gøre PHD til sit nye globale bureau. Og nu har en af de største annoncører på det nordiske marked, L’Oreal, så valgt også at samarbejde med PHD.

L’Oreal kommer til at fylde godt hos alle de nordiske PHD-bureauer.

Der er tale om budgetter, der rækker langt videre end blot ekspedering af internationale kampagner, og opgaverne skal overtages d. 1. januar lige som de to andre, så der lægges op til travlhed hos PHD, i det nye år.

“Der er tale om tre markante kunder, der bliver meget interessante for os at komme til at arbejde på, og som konsekvens af gevinsterne er vi i fuld gang med at opruste,” siger adm. dir. Morten Kristensen, PHD, der således lige nu kan se med en rimelig optimisme på 2012.

Synergier og nye mediemuligheder har spillet en rolle for bureauskiftet.

“Konkurrencen blev sat i gang for at forfølge synergier på det nordiske marked og drage fordel af forandringer og nye muligheder i mediemarkedet – specielt inden for den digitale verden. Vi mener, PHD i konkurrencen har dokumenteret, at de kan levere på disse kriterier,” siger Frederic Herlin, der er CEO for L’Oreal Nordic.

Der har været tale om internationale konkurrencer, og mens vinderen er den samme, så er taberne forskellige i de tre konkurrencer: IUM (Mars), MEC (Sony Ericsson) og ZenithOptimedia (L’Oreal).