Endnu en marketingmand i toppen af Carlsberg

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Carlsbergs nye topchef har været VP for marketing i Unilever.

Når Carlsbergs topchef de seneste tre år, Jørgen Buhl Rasmussen fratræder, er det igen en marketingmand, der overtager topposten. Lige som den afgående direktør, har hollandske Cees ’t Hart en baggrund i marketing.

Han kommer fra et topjob hos FrieslandCampina, men før det var han senior vice president for marketing hos Unilever.

Hos FrieslandCampina, der sælger bl.a. mælk og ost, stod han for en integration og omstrukturering af Friesland Foods og Campina med henblik på at skabe en bæredygtig vækst og værdiskabelse. I den periode steg omsætningen fra 8,2 mia. euro til 11,5 mia. euro.

Bestyrelsesformand Flemming Besenbacher siger i forbindelse med ansættelsen af Cees ’t Hart:

”Carlsberg-gruppen er grundlæggende i god form, og bestyrelsen og Jørgen er helt enige om, at tiden er den rette til at foretage et skifte med henblik på at sikre fremdrift og kontinuitet i selskabets topledelse i flere år fremover. Jeg er meget glad for at kunne byde velkommen til Cees ‘t Hart som den, der skal sikre dette. Han har en fantastisk international erfaring og stærke resultater bag sig, og han vil foreslå den næste fase i strategien for Carlsberg-gruppens langsigtede rentable og bæredygtig vækst.”