Af Peter Engholm 25@mail.dk

Orchestra siger farvel til sin første medarbejder - og kontaktdirektør. Hendes nye job bliver at hjælpe Brøndby IF med at nå kommercielle mål - og udfordre vanetænkingen.

Brøndby IF opruster yderligere på det kommercielle forretningsområde – og igen med en mediabureau-direktør som løftestang.

For tre måneder siden kom Henrik Reichel Bartholdy til som kommerciel direktør i fodboldklubben – han er tidligere nordisk direktør i MEC Access.

Nu har han og klubben så hentet Jane Sørensen, der – som et led i strategiplanen ”Brøndby IF – Vision 2017” – pr. 1. marts tiltræder som ny kommerciel chef.

Jane Sørensen kommer fra en stilling som kontaktdirektør i Orchestra, hvor hun har været med fra begyndelsen for to år siden – så meget begyndelse, at hun var den første medarbejder, som partnerne Ulrik Drejsig og John Heerup ansætte på bureauet.

Hun har siddet i direktionen med ansvar for new bizz og sikring af, at bureaukunderne blev udfordret med kreative og innovative løsninger. Jane Sørensen har tidligere været kontaktdirektør på MEC.

Brøndby IF´s kommercielle direktør, Henrik Reichel Bartholdy, udtaler i den forbindelse:

”Da vi sidste år lancerede strategiplanen, var et af de centrale elementer, at vi ikke kun sportsligt skal ligge i toppen af dansk fodbold, men også at vi rent kommercielt videreudvikler os og rykker mod den absolutte top. Derfor er jeg er glad og stolt over, at vi har fået Jane med på holdet. Hun er en stærk personlighed med en fantastisk fornemmelse for kundernes forretning og en evne til at skabe værdi ved at udfordre vanetænkningen. Det er blandt andet disse kvaliteter, vi glæder os til at nyde godt af her i Brøndby IF.”

Selv siger Brøndby IF’s nye kommercielle chef, Jane Sørensen, i en pressemeddelelse:

”Brøndby IF’s potentiale er såvel på som uden for banen kæmpestort. Det er en traditionsrig, men fremadstormende arbejdsplads omkranset af et stærkt fællesskab. Det er tydeligt, at Brøndby IF skabes af mennesker med hjerte for det, de laver, hvilket er en kultur, mange virksomheder dagligt arbejder hårdt på at opnå. Jeg glæder mig til at bidrage til at opfylde de kommercielle ambitioner ved at videreudvikle forretningen og skabe yderligere værdi for Brøndby IF’s partnere.”

Jane Sørensen sparker Brøndby-karrieren i gang i forbindelse med den første hjemmekamp i forårssæsonen den 1. marts 2015 mod FC Midtjylland.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club