Endnu en ny kunde til Boye & Spellerberg

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet kan skrive en A-kasse på kundelisten – men en A-kasse, der rummer nogle temmelig reklameresistente medlemmer.

Boye & Spellerberg er i vælten. For få uger siden kunne bureauet skrive Storebælt på kundelisten, da bureauet sammen med Mediacom vandt selskabets bureaukonkurrence.

Og nu kan de så også skrive en A-kasse blandt kunderne. Det gælder Magistrenes A-kasse (MA), som savner en tydeligere profil, så både medlemmer, virksomheder, politikere og medarbejdere klart kan se, hvad A-kassen står for.

“I mange år har samfundets dagsorden handlet om effektivisering og bedre udnyttelse af ressourcerne. Det kan være fint nok på kort sigt, men på langt sigt er det udvikling og brud med vanetænkning, som bringer Danmark fremad. MA’s medlemmer besidder evnen til at tænke større, dybt og på tværs, præcis de kompetencer som kan give det gryende opsving næring, så vi ikke kun udnytter det bestående endnu mere,” siger kommunikationschef, Kristian Kostrup, MA.

MA’s medlemmer er for de flestes vedkommende humanister og scient.er; fagligheder som typisk bryder mønstre og ser nye muligheder. Men det er samtidig en gruppe, der kan være noget kritisk over for reklame.

”Kunsten er at undgå, at det fundamentale bliver sentimentalt. Vi skal gøre MA attraktiv for en generation, der ikke husker, da fagbevægelsen sejrede ad helvede til. Til gengæld har de mere mellem ørerne end de fleste; og det er jo i sig selv et interessant udgangspunkt for en meningsfuld dialog,” siger kreativ direktør, Peter Boye og fortsætter:

”Så kan man vælge at grine eller græde over, at rekrutteringsgrundlaget tilhører den mest reklameresistente målgruppe overhovedet. Nemlig dem, der har opfundet reklameanalyse! Men hvis det ikke er svært, er det ikke sjovt. Og MA har ambitioner på projektets vegne.”

Skal opruste

Boye & Spellerberg er et ungt bureau, der er kommet flyvende fra start med en bruttoavance på 3,2 mio. kr. i det første regnskabsår. Ganske godt, når man er 2. Kundetilgangen gør det dog svært at blive ved med at være 2, og derfor skal bureauet til at udvide – selvom målet ikke handler om størrelse.

“Vores plan er at være så små som muligt og så store som nødvendigt. Det høje faglige niveau, vi gerne vil levere, bliver svært at bevare, hvis vi bliver for store. Bestanden af virkelig dygtige fagfolk er jo ikke uendelig. Så selv når vi bliver store, vil vi være små. Men vi er i dialog med en række spændende profiler,” siger adm. dir. Bjarne Spellerberg.