Af Peter Engholm 25@mail.dk

Fem år efter Robert Carlyle spadserende i det skotske højland berettede om Johnnie Walkers historie, er producenten ude med en ny lang film. Stadig storladent, men mere luksuriøst.

https://www.youtube.com/watch?v=kQ7kWpTrtJw

Blue Label er Johnnie Walkers fornemmeste mærke (blå slår på forunderlig vis både Gold og Platinum), og det er da også det elegante, luksuriøse og utvungne, der præger Walkers nye film.

Her spiller Jude Law hovedrollen sammen med Giancarlo Giannini – ombord på sidstnævntes håndlavede sjældenhed af en båd. De indgår et væddemål, og når hædersmænd vædder (på engelsk) er det ikke a bet, men derimod a wager – så fint er det.

Væddemålet handler ikke om penge, men om båden – og nok så væsentligt; om måden, væddemålet vindes på. I det konkrete tilfælde om at danse, hvilket sker i rå, men stadig elegante, rammer.

Den godt seks min. lange film er instrueret af Jake Scott, med Anomaly, New York, som bureau.

Filmen er vitterlig elegant, men det er nærliggende at sammenligne den med en tilsvarende lang Johnnie Walker-film, fra et andet bureau og et andet årti; BBH og 2009 – da gik Robert Carlyle rundt i ét langt take og berettede om Johnnie Walkers historie.

Det var på en sti i det skotske højland – på en overskyet dag og holdt i farver så nedtonede, at det lokale turistkontor givetvis har været grædefærdigt. Men storladent, ikke desto mindre, og i fin tråd med mærkets arv langt fra den luksus, som Jude Law, Jake Scott og co. leverer i den aktuelle film.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club