Endnu en TBWA-direktør forlader bureauet

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Paul Clements fortsætter dog – som associeret partner – med at løse opgaver for TBWA. Den kreative direktør har fået lov at låne et skrivebord hos Mensch.

For nogle uger siden kunne Bureaubiz berette, at Tom Olsen, tidl. kreativ/strategi direktør på TBWA, starter sit eget den 1. maj.

Lignende, om end ikke så definitive, skridt tager Paul Clements nu, der siden 2002 har været TBWA’s kreative direktør med særligt fokus på digitale og sociale medier.

Både Tom Olsen og Paul Clements indgik i ledergruppen for fusionen ellem TBWA og BBDO, der blev etableret sidst i 2013.

På LinkedIn og Facebook har Paul Clements lagt en meddelelse, der begynder med disse ord:

”After more than 12 years at TBWA where I have had the pleasure of working with some of the best colleagues on some of the biggest brands around the world, I have chosen to take a leap, and its a big one, a leap up into the clouds. ”Clem in the cloud” is my new venture; a venture with a goal of helping others while upgrading myself.”

Rent fysisk er Paul Clements flyttet ind hos Mensch, der har tilbudt “et skrivebord, god kaffe og muligheden for at finde ud af, hvad Clem in the Cloud kan udvikle sig til.”

Af kontraktmæssige årsager kan Paul Clements ikke udtale sig yderligere, men det kan TBWA’s adm. direktør, Pernille Mehl:

”Paul Clements fortsætter i en rolle som associeret partner i TBWA. Han vil fortsat løse en række kundeopgaver og –projekter. Han ønsker samtidig at bruge mere tid på at dygtiggøre sig og på at blive klogere på linket mellem maskine og mand. Vi ønsker ikke at miste ham, men har samtidig respekt for, at han i sit daglige virke på bureauet ikke nødvendigvis har mulighed for at dygtiggøre sig i den retning, han ønsker. Derfor denne nye rolle.”

Udover Paul Clements som associeret partner har TBWA Tobias Lykke Aggergaard som kreativ direktør.

På de sociale medier uddyber Paul Clements sit projekt:

”I am looking for new friends to work with on projects big and small. The space between a brand and its customers (or fans) has never been more exciting and I feel that the interface between these has never been more important than now.”