Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet har en stabil nordisk omsætning, og leverede fremgang. Men jobmarkedet kostede tilbagegang for hele gruppen.

Forleden kom Nørgård Mikkelsen med et særdeles stærkt regnskab for 2009, og trods den massive krise, der har været talt meget om i året, har der faktisk været adskillige både gode og hæderlige regnskaber.

Nu kan Lowe Friends så slutte sig til kredsen af reklamebureauer, der kom styrket ud af kriseåret.

Godt nok står der et fald i bruttoavance og indtjening i regnskabet for den samlede gruppe, men årsagen finder man i Signatur, der arbejder med jobannoncering og offentlig kommnikation.

Det er velkendt, at jobmarkedet har været hårdt ramt i 2009 og det kan ses på Signatur’s regnskab, der viser en markant tilbagegang.

Til gengæld gik Lowe Friends og filmproduktionsselskabet Para Film frem.

Det betyder dog ikke, at bureauet ikke har mærket krisen, siger adm. dir. Jette Nejstgaard.

“I løbet af et år kan der altid være nogle forskydninger i forhold til, hvornår projekter bliver sat i gang og bliver færdige. Forskydningerne faldt ud således, at de har forbedret resultatet for 2009, og det er årsagen til, at jeg ikke tror, 2010 vil kunne blive helt lige så godt”, siger Jette Nejstgaard.

Lowe Friends er kendetegnet med meget store aktiviteter på nordiske mærkevarekunder, og den omsætning har været relativt stabil.

“Den er faldet en lille smule. Til gengæld er vores danske aktiviteter steget lidt”, siger Jette Nejstgaard og henviser bl.a. til Dragsbæk/Bakkedal og Gerimax som nye kunder.

Nøgletal for Lowe Friends Gruppen

  • Bruttoavance 43,318 mio. kr. -4,4 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 984.500 kr. +8,6 pct.
  • Lønandel 51 (51)
  • Resultat af primær drift 9,668 mio. kr. -9,2 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club