Endnu et shoppingcenter til Republica

Sandra Nanette Skriver

Først tager vi Sønderborg, så tager vi Skanderborg. Retailerne fra Republica får udvidet samarbejdet med shoppingcentre.

Tidligere på året vandt Republica opgaven med at markedsføre Sønderjyllands nye – og største – shoppingcenter, Borgen i Sønderborg.

Her er Annelene Hausmann marketingchef, og efter de første måneders samarbejde med Republica, bragte hun Bloms Butikker i Skanderborg på banen.

”De to shoppingcentre har samme administrator, og da Bloms Butikker i Skanderborg manglede et nyt syn på markedsføringen, fandt jeg det naturligt at spørge, om Republica var interesseret i at komme med et oplæg”, siger Annelene Hausmann.

Republica var interesseret, præsenterede et oplæg – og fik kunden.

Susanne Lund, adm. direktør i Republica, siger:

”Vi er stolte af at vi også blev bureau for Bloms Butikker. Det er altid en cadeau, når en kunde, vi har i forvejen, ønsker at udvide samarbejdet, og vi glæder os til at gå i luften med Skanderborgs nye, smukke shoppingcenter”.

Hvor centre mange andre steder kan opfattes som en trussel for byens øvrige handlende, står man i Skanderborg – ifølge en pressemeddelelse – sammen om at beholde kunderne hjemme, i stedet for at de tager til de nærliggende byer.

”En del af byens liv” er det overliggende tema i Republicas strategiske og kreative oplæg.

”Republica viste stor forståelse for et centers særlige markedsvilkår. Den lokale forankring, kerneværdier og indsigter i de behov, som borgerne i Skanderborg lægger vægt på at få opfyldt. Og udtrykt i et kreativt, markant univers, som vi tror, vil puste nyt liv ikke alene i Bloms Butikker, men i hele Skanderborgs bymidte,” siger Annelene Hausmann.

Republica skal – som det var tilfældet med Borgen Shopping i Sønderborg – udfolde den nye strategi til både offline- og onlinemedier.