Englænder repræsenterer Danmark ved Eurobest

peng

En kreativ direktør samt en direktør og partner er udvalgt som Danmarks to jury-medlemmer ved EM i reklame.

Antallet af danske jurymedlemmer ved Eurobest – lillesøsteren til Cannes Lions – er sivende. Fra 4 forrige år, 3 sidste år og 2 i år – hvoraf den ene så i øvrigt ikke er så dansk, at det gør noget.

Simon Higby kom til DDB Danmark som kreativ direktør for mindre end et år siden, og han får plads i Outdoor og Radio juryen. Simon Higby ved – fra egne præstationer – hvad der skal til for at vinde internationale priser: Hans Fun Theory for Volkswagen har indbragt ham Eurobest Grand Prix og Titanium Grand Prix i Cannes forrige år – et skulderklap, der anerkender ideen som verdens mest nyskabende det år.

Det andet danske jurymedlem ved Eurobest, der finder sted i Lissabon sidst på måneden, er Line Rix, der er partner og direktør i 1508. Hun får plads i Design-juryen.

Sidste år vandt UncleGrey guld for “Handpainted Outdoor” for Royal Copenhagen, mens Brandhouse vandt bronze i Film for “White Horse” for Interflora, og Allright Agency vandt bronze i Design  for “Brandbook” for Cofoco.