Eniro på bureaujagt: Vil have mindre tv og mere digital

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Opdateret: For to år siden valgte Eniro et af Skandinaviens bedste bureauer. Nu er man igen på jagt efter bureauer, fordi man har ændret strategi. Seks bureauer er med i pitchen.

Opdateret vedr. Umwelt og De Gule sider: For to år siden sagde Eniro farvel til sit nordiske bureau, DDB og valgte efter en bureaukonkurrence svenske Forsman & Bodenfors.

Det samarbejde er nu ogå stoppet og Eniro har igen kastet sig ud i en bureaukonkurrence. Denne gang har man involveret seks bureauer.

Bureaukonkurrencen gælder for Krak Media Group, Eniro og Proff. De Gule Sider håndteres fortsat af Umwelt.

Årsagen til at vælge Forsman & Bodenfors fra er en ændret strategi.

”Vi vil ikke længere have et fast leadbureau, men vil bruge flere bureauer til forskellige discipliner,” siger kommunikationschef i Eniro Danmark, Kristoffer Apollo og tilføjer:

”Da vi valgte Forsman & Bodenfors for to år siden, var Eniro stadig fokuseret på tv-annoncering, især i Sverige, men nu er vi blevet mere digitale og vi har derfor brug for nogle andre bureau-kompetencer.”

Han vil ikke oplyse, hvilke seks bureauer, der er i spil og det ligger heller ikke fast, hvor mange man vælger. Men det er primært digitale bureauer, der deltager.

Når pitchen er afgjort og et eller flere bureauer er valgt, er der stadig åbent for at tilvælge yderligere bureauer afhængig af opgavens karakter, fortæller Kristoffer Apollo, som i øvrigt også kan fortælle, at Proff og Krak Media Group vil få tilført flere marketingressourcer end Eniro-brandet.

Kristoffer Apollo kan ikke sige noget om, hvornår pitchen er afgjort, men regner med at det sker inden for relativt kort tid.