Envision bag kampagne for amerikansk cykelbrand

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Et uforpligtende møde blev til en konkret briefing og en ny kunde til Envision. En kunde som ikke tidligere har annonceret i Danmark.

Dtr amerikanske cykelbrand Specialized lancerer for første gang en kampagne i Danmark. Bag kampagnen står Envision, mens Holy Ravioli sammen med Envisions filmafdeling har produceret filmene, der er skudt i Danmark. Orchestra er mediabureau på kampagnen.

Det var blot et uforpligtende møde med Envisions business development director, Brian Vester, der forvandlede sig til en helt specifik briefing, fortæller nordic market leader hos Specialized, Peter Bay Steen:

“Vi står med et konkret mål for vores salg af specifikke produkter gennem både vores forhandlere og vores webshop. Og det kræver, at vi hæver vores kendskab i helt andre målgrupper end dem, der kender os i forvejen. Envision kunne demonstrere stratetegiske og kreative kompetencer til at løfte opgaven. Og så kunne jeg mærke, at de spejlede vores egen passion for brandet – og det er et godt udgangspunkt for samarbejdet.”

Fra briefingen gik Envision hjem og lavede en strategiproces for opgaven: “En rejse, der ikke kun ses fra performancerytterens perspektiv, men som også omfatter hverdagscyklistens mere pragmatiske tilgang,” som man skriver i pressemeddelelsen.

Efterfølgende gik det kreative team i gang med at udvikle konceptet til en række tv- og onlinefilm og en online-kampagne.

Fra Brian Vester lyder det:

“Vi står med et internationalt brand med et veldefineret koncept. Kunsten er i den her sammenhæng at oversætte det – ikke bare til et dansk publikum, men også til nye målgrupper. Filmene skal demonstrere, at man med næsten 50 års erfaring med cykler i kompromisløs kvalitet også kan lave markedets bedste cykler til børn, pendlere og motionister.”

Brandingkampagnen, som udover film også består af SoMe, bannere og muligvis outdoor, starter nu og kører løbende indtil sommerferien. Derefter bliver den fulgt op af en taktisk kampagne.

Specialixed producerer landevejscykler, MTB, el-cykler, børnecykler og senest gravel bikes, og ifølge pressemeddelelsen er der flere af “verdens største cykellegender, der har sejret på en cykel fra Specialized”.

Credits

Client: Specialized Denmark
Agency: Envision
Business development director: Brian Vester
Senior project manager: Sanne Frisch Herholt
Creative director: Lars Simonsen
Senior copywriter: Dorte Burhøi
Strategic planner: Laurits Flytkæjr
Producer: Tanja Conway-Blake
Editor: Bjarke Hvorslev
Film agency: Holy Ravioli
Diretor: Toke Blicher Møller
Mediebureau: Orchestrea