Envision bag kampagne for kammerjunkere

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Envision har stået bag ny emballage til Karen Volfs kammerjunkere, og nu har de også lavet en film, så folk får lyst til at spise koldskål og kammerjunker. Se filmen her.

Selvom vejret stadig er ustabilt, så nærmer vi os sæsonen for sandaler, rosé, koldskål og kammerjunkere.

Og derfor tager Karen Volf hul på koldskålssæsonen med en reklamefilm, der ”oser af sommerhusstemning.”

Envision, der har været bureau for Scandza siden 2019, og har løst opgaver for både Karen Volf, Snøfler, All In One, Sörlands Chips, har bistået gennem hele udviklingsprocessen fra indledende testkoncepter til det endelige udtryk af kampagnen. Desuden står de også bag en ny emballage for kammerjunkerne, som blev lanceret tidligere på året.

”Projektet, som vi nu går på TV med, går et års tid tilbage. Her hjalp Envision os med at skabe en ny identitet for Karen Volf som nu er udrullet på alle vores produkter, og det var oplagt for os at arbejde videre med dem på ’Et godt valg,” siger marketing manager hos Karen Volf, Marianne Nygaard Krag.

Hun fortsætter:

”Målet har været at bygge videre på vores fremdrift og skabe en ny, relevant serie af produkter under Karen Volf, der kombinerer mærkets værdier om selvforkælelse og god smag med en hverdag, der balancerer de tendenser, som optager vores forbrugere i hverdagen.”

Hos Envision glæder man sig naturligvis også over samarbejdet:

”Det har været en fornøjelse at arbejde med et brand som Karen Volf, hvor det er muligt at kombinere vores kreative arbejde med forbrugerindsigter. På den baggrund har vi sammen med Karen Volf skabt nogle lette og indbydende emballager og en film, der med sin lyse sommerhusstemning og svævende kammerjunker lynhurtigt skal få folk til at afkode konceptet bag ’Et godt valg’ uden løftede pegefingre,”

Reklamefilmen ’Et godt valg’ ruller over skærmen fra den 10. maj og kører i burst hen over sommeren på TV og SoMe.

Øget salg
Den nye emballage til kammerjunkerne, som blev introduceret til markedet i starten af i år, har ifølge en pressemeddelelse allerede øget indtjeningen med 8 pct. og markedsandelen med 3 pct. i forhold til samme periode året før.

Produktudviklingen af kammerjunkernes indpakning blev initieret af Kristian Walsøe, der sidste år i maj kom til som adm.direktør for Bisca, der ejer Karen Volf.