Ægpakkeriet Danæg lancerer nu et nyt emballagedesign. Målet er at skabe større genkendelighed hos forbrugerne og differentiere Danæg fra andre æg på markedet.
”Ved at ændre på vores emballage hjælper vi forbrugeren med at finde æggene fra Danæg. I dag ligner æggebakkerne hinanden, når de ligger i butikkernes kølediske, og det kan forvirre kunden. Vi ønsker at differentiere os fra vores konkurrenter ved at sætte fokus på en enkel, lys og dansk stil, som understreger at det netop er danske kvalitetsæg som er i bakkerne,” siger salgs- og marketingchef Henrik Madsen.
Envision er hyret til opgaven, som omfatter en relancering af alle nuværende emballager på hele sortimentet, lige fra buræg til økologiske æg.
”Emballagens nye grafiske design gør det lettere for forbrugerne at genkende Danæg og vælge præcist den ægtype, de efterspørger. Samtidig udstråler emballagen en stemning, der troværdigt passer til Danægs mangeårige historie med stærke rødder i andelsbevægelsen,” siger Henrik Madsen.