“Waoo! – det er Anette”.
Navnet ligger fast, medarbejderstaben er klar – inkl. recepitionisten, der skal præsentere sig på dén måde – og til efteråret skal både navn, indhold og priser lanceres med en større reklamekampagne.
Waoo er selskabet, som ikke færre end 15 elselskaber står bag. Selskabet, der er en fusion mellem selskabernes to nuværende salgsselskaber, Smile Content og Profiber, skal sælge og levere bredbånd med indhold – bl.a. tv – og målet er at udfordre TDC. Ikke i en egentlig duel, men ved “at bide TDC i haserne,” som adm. direktør i Waoo, Anders Christjanen, siger til Bureaubiz.
Til at bistå det nye selskab har man valgt Envision. Det skete oven på en bureaukonkurrence.
“Vi havde flere potentielle bureauer indenover, og vi kørte to bureauer igennem hele processen. Vi valgte Envision, der i første omgang har hjulpet os igennem navnevalget af det nye selskab. De 15 elselskaber kom tilsammen med 180 forslag, og da Com-On gerne ville bidrage til processen, stod vi med 600 navneforslag. De blev så kædet sammen med forskellige strategiske retninger, og Waoo udtrykker den følelse, vores produkter skal give vores kunder,” siger Anders Christjansen.
Envision står også til at stå bag efteråret kampagne for Waoo, der skal have en vis størrelse, hvis den i disciplinen hase-bid skal op imod TDC – en af landets absolut største annoncører.
“Det bliver en national kampagne, der samtidig udnytter styrken i at have 15 partnere i ryggen. Disse selskaber er stærke på lokalt plan, og denne forankring vil også blive udnyttet i kampagnen,” siger Anders Christjansen.
De 15 selskaber bag Waoo! er: Sydfyns Intranet, EnergiMidt, Tre-For, NEF-Fonden, Syd Energi, Seas-NVE, Østjysk Energi, Verdo, NRGi, Energi Fyn, HEF Bredbånd, Galten Elværk, Bredbånd Nord, der er ejet af Nyfors, Elforsyningen Nordvendsyssel og Elforsyningen Sydvendsyssel.
På http://waoo.dk/ beskriver en række danskere deres definition på ordet Waoo.