Envision køber digitale nørder

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Og det er næsten i bogstaveligste forstand. Det digitale bureau flytter sammen med Envision – men fortsætter som selvstændig forretning.

Envision har købt halvdelen af det digitale bureau Nörd.

“Og nørder er lige, hvad de er,” siger adm. dir., Mona Juul og fortsætter:

“Hos Envision ved vi rigtig meget om, hvad forbrugerne synes er sjovt og relevant – Nörd ved alt om internettet og har en højt specialiseret viden om digitale og interaktive løsninger. Det er en kombination, som de færreste bureauer rummer, da det er svært for reklamebureauer at opbygge så stærke digitale kompetencer inhouse”.

Mona Juul er ellers ikke en, der ofte er ude med punge for at købe op. Men der var et behov for at opruste på de digitale kompetencer og tage et skridt, der kan være med til at synliggøre de digitale investeringer, man allerede har foretaget i organisationen.

“Jeg har oplevet en række forskellige digitale bureauer, men Nörd har vi arbejdet sammen med igennem flere år, så vi kender dem rigtig godt, og ved at vi deler en række centrale værdier og har en masse at give hinanden. Derfor var det en let beslutning at træffe,” siger Mona Juul.

Nörd består af 10 mand – heraf 2 i København – og bureauet vil flytte ind hos Envision i både Aarhus og København. Men det skal fortsætte som selvstændig forretning med egne kunder.

“Nörd fortsætter med at hedde Nörd. For det er det, vi er. Vi har været på den digitale racerbane i 12 år – med udgangspunkt i seks legesyge barndomsvenner og kolleger fra Legoland i Billund, som videreudviklede vores fælles kærlighed til internettet til en professionel forretning,” siger Martin Withus fra Nörd og fortsætter:

“I praksis fortsætter vi som en selvstændig forretning med vores eksisterende kunder, samtidig med at vi nu skal ud “i marken” sammen med Envision og vinde opgaver.”