Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Både bruttoavancen og overskuddet faldt – men overskudsgraden holder faktisk et pænt niveau, og resultatet er bedre end forventet.

Det er ikke mange bureaudirektører, der udtrykker tilfredshed med en faldende bruttoavance og et mindre overskud. Men det gør Envisions adm. dir. Mona Juul.

“Det har været et hårdt år, hvor vi har været gennem en dyr omstillingsproces og investeret i et nyt set-up. Det påvirker selvfølgelig resultatet, og vi er landet på et niveau, der er bedre end forventet, og derfor er vi tilfredse med resultatet,” siger Mona Juul.

Bureauet indgik i foråret en ny samarbejdsaftale med Føtex omkring produktionen af tilbudsaviser, der indebar en opsigelse af hver tredje medarbejder. Det er dog ikke en begivenhed, der for alvor har vist sig i regnskabet endnu.

Selvom bureauet således har investeret i et nyt set-up, så får det ikke Mona Juul til at love bedre resultater i indeværende år.

“Det er markedet ikke til. Vi har forhandlet med vores kunder, og tendensen i markedet til, at de vil have mere for mindre, fortsætter. Derfor forventer vi ikke at komme til at tjene flere penge,” siger Mona Juul og fortsætter:

“Men det er i det hele tage svært at sige noget om, hvordan året kommer til at gå, for det er umuligt at se bare tre måneder frem. Det kan let gå begge veje. Men vi har vist, at vi kan omstille os, og det er en vigtig egenskab i et sådant marked.”

Bureauets overskudsgrad holder sig med 15 i den gode ende for branchen, og det er en klar ambition at holde det niveau.

Nøgletal for Envision

  • Bruttoavance 86,9 mio. kr. -5,2 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 819.811 kr. -0,7 pct.
  • Lønandel 63,3 (62,7)
  • Resultat af primær drift +13,052 mio. kr. -26,2 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club