Envision laver nyt reklameunivers for Carletti

Emil Malte Simonsen
emil.s@bureaubiz.dk

Humor og farven rød er bærende elementer i Carlettis nye reklameunivers, der er bygget op omkring taglinen ‘Der er altid en anledning’. Envision er bureauet bag. Se filmene her.

Carletti vil have flere P-tærter og skumbananer ned i indkøbskurvene. Derfor er de nu gået i luften med et nyt reklameunivers, der skal højne Carlettis brand salience – hvorvidt forbrugerne husker brandet i købssituationen.

Universet er bygget op omkring taglinen ‘Der er altid en anledning’, som brandet også tidligere har benyttet. De bærende elementer er humor og farven rød samt de kendte skuespillere Lærke Winther og Nanna Winther, der i rollerne som Carletti-medarbejdere altid opdager en anledning til at snuppe endnu en sød sag.

Det nye reklameunivers er udviklet i samarbejde med Envision, der har været bureau for Carletti i godt tre år. Før det var Nørgaard Mikkelsen bureau for Carletti i 10 år. 

Kim Bo Brøgger, creative director hos Envision, siger i en pressemeddelelse, at kampagnens fokus på anledninger er skabt ud fra en dokumenteret forbrugerindsigt om et menneskeligt adfærdstræk. 

“Vi har det bedst med at spise slik, når vi kan legitimere det med en anledning. Den leverer Carletti i øjenhøjde og med distinkte virkemidler,” siger han. 

Client service director fra Envision, Jesper Heinsvig, uddyber, at det enkle og genkendelige, som man forsøger at ramme med det nye univers, er væsentligt for jagten på brand salience

”Forskning viser, at vi husker 40 procent af de TV-reklamer, vi så i går aftes – men kun 15 procent af de brands, der stod bag. Derfor var det vigtigt, at de nye film introducerede et distinkt og utvetydigt Carletti-univers.”

De nye kampagnefilm er instrueret af Kim Jacobsen og produceret af Envisions eget produktionsselskab, Envision Film, i samarbejde med M2. Filmene kører i øjeblikket på TV, digitalt TV og på sociale medier. Desuden er der flere aktiviteter på vej, som parterne endnu ikke vil løfte på sløret for.

Carletti vil ikke oplyse, hvad de konkrete målsætninger er for kampagnen.

Se de første to kampagnefilm her