Envision sagde nej til at dyste om kunde

Peter Engholm
25@mail.dk

Fårup Sommerland ønskede at ”ryste træet” i form af en pitch. Den takkede Envision pænt nej til. Nu skal fire andre bureauer konkurrere om opgaven.

Fårup Sommerland har fundet de fire finalister, der i næste måned skal dyste om sommerlandets budget. Det sker efter, at Fårup Sommerland og Envision har sagt farvel til hinanden efter syv års samarbejde – et farvel, der ledsages af varme vendinger:

”Det lyder som en kliché, men er reelt tilfældet: Vi slår op – men vi er stadig venner. Hos Envision har vi helt reelt elsket at arbejde sammen med teamet i Fårup Sommerland og selve brandet. Sammen har vi udviklet en helt unik kommunikationsplatform, som er blevet implementeret på alle de væsentligste områder,” siger Tomas Olesen, kontaktchef hos Envision.

Det er uvist, hvor mange syv bureau-kunde år er i menneske-år, men Fårup Sommerlands marketingchef, Rasmus Mortensen, konstaterer, at ”det er lang tid i vores verden”.

”Kommunikationen fra Envision har løftet os – vi har opnået besøgsrekord i 5 af de 7 sæsoner, og vi har ændret folks opfattelse af os. Dertil kommer en Advertising Effectiveness Award i 2011,” siger Rasmus Mortensen.

Han tilføjer:

”Vi evaluerer løbende, herunder også om vi skal holde fast i vores koncept fra dengang. Vi havde behov for at ryste træet og se, hvad der ellers er. Vi spurgte, om Envision havde lyst til at prøve at sætte et nyt hold og deltage i en pitch, men det takkede de nej til. Derfor har vi valgt at skilles som gode venner, mens legen stadig er god og sjov”

Rasmus Mortensen oplyser, at deltagerne i pitchen er bureauer, han har fulgt på sidelinjen i noget tid. Processen er så fremskreden, at han forventer pitchen afsluttet i næste måned.

Det er aftalt, at Envision gør det igangværende arbejde for Fårup Sommerland færdigt, og at sæsonen afsluttes sammen.