Epica: 5 guld, 3 sølv og 5 bronze til dansk kreativitet

Peter Engholm,
journalist

Vikinger – med hjelm – red afsted med en stor del af rovet, da Epica uddelte ædelt metal ved årets prisuddeling. Tre danske bureauer vandt i alt 13 priser.

&Co. har ramt en kreativ guldåre med Hjelm-kampagnen for Rådet for Sikker Trafik. I sidste måned tildelte True Award den film-guld, instruktør-guld og publikumsprisen. Ved Epica følger nu tre guld – og et par sølv, bevares  – for vikingehøvdingen, der husker hjelmen til togtet.

Hjelmen vandt også to sølv, og da SAS-filmen ’What is truly Scandinavian’ blev tildelt både 1 guld og 1 sølv, så var &Co.’s samlede Epica-høst på 4 guld og 3 sølv.

Hjaltelin Stahl vandt 5 Epica-priser, fordelt på 1 guld og 4 bronze – og fordelt på fire forskellige kunder. For Danish Crown vandt bureauet både guld og bronze for ’Even The Best Can Be Better’, mens der var bronze til arbejderne for både Metroen, Red Barnet Norge og Earthday.org.

Twenty Agencys rørende Sun Lolly-film ‘Don’t Be Perfect, Be Present’ vandt bronze.

Epica, der uddeles af fagpressen, trækker spændingen og offentliggør først Grand Prix-vindere og årets bureau i morgen.

Epica Awards 2021 – danske arbejder

Guld

  • &Co. for Rådet for Sikker Trafik
    ’Hjelm har alle dage været en god idé’ (Humour)
  • &Co. for Rådet for Sikker Trafik
    ’Hjelm har alle dage været en god idé’ (Public Interest – Health & Safety)
  • &Co. for Rådet for Sikker Trafik
    ’Hjelm har alle dage været en god idé’ (Online & Viral Films)
  • &Co. for SAS
    ’What is truly Scandinavian’ (Transport & Tourism)
  • Hjaltelin Stahl for Danish Crown
    ’Even The Best Can be Better’ (Online Ads)

Sølv

  • &Co. for Rådet for Sikker Trafik
    ’Hjelm har alle dage været en god idé’ (Copywriting & Storytelling)
  • &Co. for Rådet for Sikker Trafik
    ’Hjelm har alle dage været en god idé’ (Direction & Cinematography)
  • &Co. for SAS
    ’What is truly Scandinavian’ (Copywriting & Storytelling)

Bronze

  • Hjaltelin Stahl for Danish Crown
    ’Even The Best Can be Better’ (Food)
  • Hjaltelin Stahl for Metroen
    ’Du er heldigvis hurtigt videre’ (Transport & Tourism)
  • Hjaltelin Stahl og Red Barnet Norge
    ’Hide-and-seek’ (Print Craft – serie på 4)
  • Hjaltelin Stahl for EARTHDAY.ORG
    ’Earth Definition’ (Public Interest – Environment)
  • Twenty Agency for Sun Lolly CO-RO A/S
    ’Don’t be perfect, be Present’ (Confectionery & Snacks)