Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

To kategorier bliver byttet ud med andre, herunder en Grand Prix kategori. Udover den nye sportskategori, indfører Epica Awards også en self promotion-kategori. Samtidig vil krigen mod Ukraine få betydning for både russiske og ukrainske bureauer.

Innovation Grand Prix hedder Epica Awards nye kategori, som erstatter en anden, nemlig den, der hed ‘Alternative’.  Den nye kategori skal “anerkende det mest originale, dristige og grænseoverskridende arbejde i branchen. Kreativitet, der driver foranding.”

Også en anden kategori er ændret. Det er AR/VR kategorien, der fremover hedder Metaverse, og som kommer til at inkludere virtuelle verdener og samleobjekter. 

En helt ny kategori er Sports-related Advertising, som “skal fejre sportens rolle som drivkraft for ekspertise fra sponsorkampagner til produktbindinger omkring begivenheder som OL, VM, Super Bowl etc.”

Endelig kommer der en Agency Self-Promotion kategori, som giver sig selv.

Samtidig har man droppet kategorien, der hed Covid 19 Communications. Hvis der er arbejde, der handler om pandemien, vil den høre under Health kategorien. En anden begivenhed har også haft indflydelse på Epica Awards: Krigen mellem Ukraine og Rusland betyder, at Epica Awards ikke vil acceptere arbejder fra russiske bureauer, mens man til gengæld vil acceptere arbejder fra ukrainske bureauer uden at de skal betale for at deltage. 

Epica Awards, der bliver bedømt af journalister, afholdes den 9. december. Der er deadline for indsendelser den 8. oktober. 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club