For nylig gik 3 ud med en kampagne rettet mod private, hvori man sagde farvel til både sit hidtidige payoff og sin “tals-hund” og goddag til abonnementer med fri tale.
Nu følger 3 Erhverv en kampagne, der – på sin egen vis – også er markant: Det bliver den største for 3 Erhverv i 2013, og den rummer et nyt element i paletten.
”Vi indrykker helsides-annoncer i Børsen, og det er faktisk uvant for os. Vi har en helt præcist defineret målgruppe, som vi normalt rammer præcist via respons, DM og online. Nu bryder vi den normale tilgang og går bredere ud,” siger Simon Peschcke-Køedt, der er marketingchef for 3 Erhverv.
Telenor går på tv med sit erhvervs-fremstød …
”Dagblads-annoncerne er det tætteste, vi kommer på at skyde gråspurve med kanoner. Herefter følger vi op med direct marketing. I første omgang fortæller vi bredt, at fastnettet er dødt – og byder velkommen til en mobil verden, hvor enhver i virksomheden kan tale 100 pct. frit, uden bekymringer,” siger Simon Peschcke-Køedt.
Reklamebudskabet er ifølge marketingchefen basalt set et manifest – og et søm i kisten til fastnettet. Budskabet er det samme som det nyligt præsenterede i kampagnen til private: Slut med at betale for taletid – køb i stedet en given data-mængde og få taletiden med i stedet.
Andre teleselskaber har også fri tale til erhvervskunder …
”Vi er det eneste selskab, der er 100 pct. mobil, og det første, der har 100 pct. fri tale – forstået således, at den fri tale indgår i ethvert af vores nye abonnementer,” siger Simon Peschcke-Køedt.