Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Chipsmærket har i en periode arbejdet mere sporadisk og tilfældigt med markedsføringen i Danmark. Det skal der ændres på - sammen med et nyvalgt bureau.

Chipsmærket Estrella vil være mere offensiv på det danske marked, og markedsføringen skal udvikles lokalt sammen med et dansk bureau.

Det er en god nyhed for McCann Copenhagen, som efter “samtaler hen over sommeren” nu kan skrive firmaet på kundelisten.

Estrella har i nogle år ikke arbejdet systematisk sammen med et dansk bureau – eller i det hele taget systematisk med en dansk markedsføring.

Der har været samarbejde med flere svenske bureauer og også nogle mindre danske. Desuden er der mediabureauet, Starcom, som bl.a. har været med til at køre nogle tv-sponsorater.

Men det er så det, der skal ændres ved nu. Og vel også en god ide, hvis man skal give Kim’s mere konkurrence.

Estrella har tidligere været under Kraft Foods men ejes i dag Maarud Holding, der er et investeringsselskab.

Estrellas markedschef, Annika Jägerstig siger: ” Vi er glade for at blive kunde hos McCann Copenhagen. De har vist stor indsigt i markedssituationen og forstår vores udfordringer. Vi forventer os meget af samarbejdet.”

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club