Danske Spil stod for en af sidste års absolut største bureaukonkurrencer, da koncernen afholdt offentligt udbud for hele fire budgetter: Oddset/Tips, Skrabespil, Lotto/Joker samt andre talspil.
Siden da er der blevet produceret – og kommunikeret – for spil-produkterne. Men for Lotto er det fortsat spots skabt af LoweFriends, og ikke DDB, som vandt budgettet i disse dage for et år siden.
Der er endnu ikke blevet lavet noget for Lotto?
“Der er blevet lavet masser for Lotto. De bureauer, der deltog i konkurrencen, blev bedømt på at videreføre det eksisterende samt at tænke nyt. Ingen skulle levere – og leverede da heller ikke – et skræddersyet koncept. Således heller ikke DDB for Lotto. Vi har forædlet, vi har gennemført kvalitative og kvantitive tests, og vi har justeret. Det er ikke bare plug&play”, siger marketingdirektør Klaus Lohse, Danske Spil.
Som udgangspunkt er kontrakten 3-årig. Og nu er der foreløbig gået et år …
“Kontrakten lyder på tre år med option på yderligere to år. Den kan løbe i fem år. Alle vil gerne ud over isen efter et par uger, fordi det er nyt, men vi har været særdeles omhyggelige i analyse-delen. Når vi på Lotto-produkterne har en samlet omsætning på over 4 mia. kr., så vil vi være sikre på at ramme rigtigt”, siger Klaus Lohse.
I er givetvis også omhyggelige med de øvrige spil – og dem har vi set nyt fra f.eks. skrabespillene …
“Naturligvis, men vi har analyseret og justeret – og vi kører efter planen. Vi har også produceret, så det er på trapperne,” siger Klaus Lohse.
I mellemtiden kører de hidtidige film – et held, at de tilsyneladende stadig fungerer …
“Sidste års udbud var noget, vi var pålagt. Jeg har hele tiden sagt, at vi på ingen måde var utilfredse med de hidtidige samarbejder eller for den sags skyld de universer, der var blevet skabt. Men i forbindelse med vores udbud fik vi andre forslag, som vi valgte at arbejde videre med”, siger Klaus Lohse.