Af Peter Engholm 25@mail.dk

Combine har godt 130 medarbejdere, men PR har ikke været en del af bureauets faste ydelser. Det ændrer en ny alliance på.

En mangeårig flirt mellem et af Danmarks største digitale bureauer og et PR-bureau bliver nu mere formaliseret. Combine og Lange PR er således gået sammen i en strategisk alliance, og Lange PR kommer til at udgøre Combines første egentlige PR-afdeling.

Combine, der også omfatter reklamebureauet Shrpa, har godt 130 medarbejdere i Aalborg, Skanderborg og København. Det har på få år markeret sig inden for digitale løsninger til e-handel, oplevelsesdesign, kommunikation og information. Lange PR får fast kontorplads hos Combine på Langagervej i Aalborg, men fortsætter størstedelen af tiden som selvstændigt bureau.  

”Lange PR er et effektivt og dygtigt PR-bureau, der arbejder med en høj etik, og vi har efter et langt samarbejde ønsket at knytte dem lidt tættere til os. Combine er førende på en lang række områder, men vi har ikke tidligere beskæftiget os målrettet med PR. Det ændrer vi på nu, og det vil være i vores egen, men i høj grad også i vores kunders interesse,” siger Jakob Norgaard Mortensen, kommerciel direktør i Combine.

Han suppleres af adm. direktør Jacob Lange:

”Combine er utrolig stærke på metodik og kreativitet – og er i øvrigt Øst-Danmarks største digitale bureau. Derfor har det været naturligt for os at indgå i en strategisk alliance med dem – til fælles fordel. Planen er lade PR-forretningen i Combine vokse stille og roligt hen over de kommende måneder og år.”

Combine betjener bl.a. Hummel, Q8, Bianco Footwear, Beierholm, Wonderful Copenhagen, Aalborg Zoo, Aalborg Lufthavn, mens Lange PRs kundeliste bl.a. tæller Falck Healthcare, Coolshop, Bon’a’parte, Dibs og NordDanmarks EU-kontor.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club