Et af verdens hotteste bureauer har vokseværk

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Crispin Porter har vundet et globalt budget for Milka chokolade fra Kraft og er i fuld gang med at ekspandere forretningen.

For seks år siden mødte en gruppe danske bureauledere Crispin Porter formand, Chuck Porter til et bureauleder-seminar i London, og han gjorde et stærkt indtryk.

Det var ikke ubegrundet, for siden har Crispin Porter + Bogusky udviklet sig til et af verdens hotteste bureauer, og i sommer stod man bl.a. bag verdens mest nyskabende ide i Cannes (Best Buy Twelpforce).

Nu bliver bureauet så mere og mere internationalt. Bl.a. gennem arbejde for Burger King og Microsoft, og sidste år overtog man det svenske digitale bureau Daddy og omdøbte det til Crispin Porter.

Nu har bureauet så vundet et globalt budget. Kraft Foods har overdraget markedsføringen af Milka Chokolade til Crispin, der vil håndtere det ud af London, hvor man åbnede i sommer.

Bureauet har desuden planer om at ekspandere til Asien og Latinamerika.

Budgettet blev vundet fra Ogilvy, der havde styret det ud af Paris. Gevinsten kommer desuden oven på, at bureauet i sidste uge vandt det mere end 300 mio. kr. store budget for MetLife i USA.

Milka er et af Kraft Foods fem hovedmærker inden for snacks.

“Crispin Porters insights var de mest relevante, engagerende og innovative. De viste os en ny forståelse for og nye måder til, hvordan man kan kommunikere med for brugerne,” siger Laurie M. Guzzinati, der er director of communications i Kraft, til AdAge