Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

e-Types er blandt de 700 arbejder, der bliver optaget i bogen. Ingen danske arbejder blev nomineret.

20.000 entries fra en lang række lande deltog i kampen om D&AD. Det førte til en rekordstor nomineringsliste på 165 samt udvælgelsen af 717 arbejder til bogen, der står på mange reklamebureauer.

Der er dog ingen danske bureauer, der behøver at drømme om at vinde en pris.

Kun et dansk arbejde er nævnt på den lange liste – nemlig e-Types, der har fået optaget en plakat for KalejdoskopTeatret i bogen.

Så gik det lidt bedre på den anden side af sundet, idet svenske bureauer både er med i bogen og på nomineringslisten.

Der er dog en mulig god grund til det magre resultat. Ikke ret mange danske bureauer har indsendt noget. Arrangørerne oplyser, at det er under 50 og at det er lidt sammenlignet med andre lande.

Kommentarer

  1. Øhhh. er der andre der overhovedet har sendt ind til The One Show?

  2. Ved at vi både har indsendt til One Show og D&AD, men fik kun nomineringer i One Show.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club