Der var ikke mange bureauer involveret, da Dansk Kommunikationsforening i går uddelte årets Kommunikationspris.
Fire cases var nomineret og blandt dem fandt man Bysted delvist involveret i den ene, mens Rambøll By og Trafik stod opført som bureau på det andet. Det opgjorde vi til halvandet, da vi omtalte shortlisten.
Der skulle uddeles to priser: en fra juryen og en, som publikum til gårsdagens arrangement skulle vælge.
Juryen valgte Sundhedsstyrelsens Kommunikation om Influenza A – det var det projekt, hvor Bysted havde været delvist med.
Publikum valgte i stedet Naturens Dag fra Danmarks Naturfredningsforening, hvor der ikke har været bureau på.
Om juryens vinder sagde Dansk Kommunikationsforenings formand, Tina Donnerberg:
“Vi var enige om, at det har været super håndværk i en meget svær kontekst. Det er lykkedes at genindføre gode hygiejne vaner gennem sund fornuft og solid markedsføring. Kommunikation der rent faktisk har fået hele befolkningen til at ændre adfærd.”