Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Sundhedsstyrelsen og Danmarks Naturfredningsforening blev belønnet, da Dansk Kommunikationsforening i går uddelte årets kommunikationspris.

Der var ikke mange bureauer involveret, da Dansk Kommunikationsforening i går uddelte årets Kommunikationspris.

Fire cases var nomineret og blandt dem fandt man Bysted delvist involveret i den ene, mens Rambøll By og Trafik stod opført som bureau på det andet. Det opgjorde vi til halvandet, da vi omtalte shortlisten.

Der skulle uddeles to priser: en fra juryen og en, som publikum til gårsdagens arrangement skulle vælge.

Juryen valgte Sundhedsstyrelsens Kommunikation om Influenza A – det var det projekt, hvor Bysted havde været delvist med.

Publikum valgte i stedet Naturens Dag fra Danmarks Naturfredningsforening, hvor der ikke har været bureau på.

Om juryens vinder sagde Dansk Kommunikationsforenings formand, Tina Donnerberg:

“Vi var enige om, at det har været super håndværk i en meget svær kontekst. Det er lykkedes at genindføre gode hygiejne vaner gennem sund fornuft og solid markedsføring. Kommunikation der rent faktisk har fået hele befolkningen til at ændre adfærd.”

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club