Af Peter Engholm 25@mail.dk

Tankstationen, der vandt bronze i Cannes, står for halvdelen af dagens seks nomineringer til Danmark ved Eurobest i Amsterdam.

Prøv ideer, der på papiret kan virke vanvittige, men som i virkeligheden taler bedre til forbrugeren end en vanlig kampagne. Og angrib medierne anderledes end tidligere.

Det var læren fra Cannes Festivalen sidste år, hvor Robert/Boisen & Like-minded var nede for at suge inspiration til sig.

Bureauet eksekverede denne lære for Suzuki, der fik event, viral, PR og film ud af overtage en tankstation for en dag og ved hjælp af nedsatte benzinpriser give bilisterne oplevelsen af de benzinbesparende Suzukier.

Også for Robert/Boisen kører kampagnen langt på literen, for i sommer blev til en bronzeløve i Cannes – og i dag følger så hele tre nomineringer fordelt på tre forskellige shortlister: Sales promotion, Outdoor og Media.

Robert/Boisen tegner sig således for halvdelen af dagens danske nomineringer. I Design-kategorien var der to shortliste-placeringer til Scandinavian DesignLab for hhv. 1:1 arkitekter og Republique Teater.

Endelig var der er endnu en dansk shortliste-placering i Outdoor til DDB for McDonald’s Roskilde.

Der var ingen danske placeringer i hverken Direct eller Print. Som det danske jurymedlem, Jesper Hansen fra Bark Copenhagen, skrev på Bureaubiz i går: “Der er langt mellem snapsene i Print.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club