Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Jane Sørensen stoppede for et halvt års tid siden hos Brøndby. Hun har siddet på flere sider af bordet, men for første gang bliver det på reklamebureausiden.

Jane Sørensen er rundet af mediabureausiden. Hun var som kontaktdirektør første medarbejder på mediabureauet Orchestra, hvortil hun kom fra MEC Danmark.

Det var således et markant skift, da hun for et år siden skiftede til et job på kundesiden – som partner- og eventchef hos Brøndby IF. Det blev dog en kort karriere her, da hun allerede i efteråret holdt op igen.

Nu vender hun så tilbage til bureauverdenen. Men denne gang bliver det på reklamebureau, idet hun er blevet ansat som strategisk direktør hos Kindly.

Kindly, der udsprang af Clausen Grafisk for lige knap to år siden, har kontorer i både København og Odense med henholdsvis 10 og 30 ansatte og Jane Sørensen bliver strategisk direktør for begge kontorer.

Formålet med ansættelsen er at styrke kompetencerne samt udvide forretningen, siger bureauchef i København, Christian Schønnemann:

”Vi har travlt i Kindly. Rigtig travlt. Hvis vi skal blive ved med at udvide forretningen, skal vi også udvide vores kompetencer. Og vi har i et længere stykke tid, savnet flere strategiske muskler. Jane er en kæmpe kapacitet på netop det område. Hendes strategiske indsigt og erfaring hører til i toppen af branchen.”

Direktør Henrik Larsen i Odense supplerer:

”Jane har, ikke mindst fra sit seneste job hos Brøndby, nogle meget spændende vinkler på, hvordan man aktiverer brands i nye sammenhænge, og det er noget, der harmonerer rigtig godt med kunder som Royal Unibrew, Pernod-Ricard og Nature Energy. Samtidig er Jane specialist i at arbejde med adfærdsdesign i kommunikationen, så vi får en helt ny vare på hylden. Det glæder vi os meget til.”

Jane Sørensen siger om den nye udfordring:

”Jeg har siddet på flere sider af bordet gennem tiden, men aldrig sammen med reklamebureauet. Og det har længe været et ønske. På Kindly får jeg det ønske opfyldt, og samtidig bliver jeg en del af en ny, energisk organisation, der vil reklame på samme måde som jeg. Det glæder jeg mig utroligt meget til.”

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • Bureaubot
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • To årlige gå-hjem-møder
Køb nu

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ daglige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev