Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Hovedpersonerne bag reklamebureauet Halbye & Kaag går nu sammen igen. Denne gang om et nyt og anderledes jobsite. Yderligere en bureaumand er med.

Selvom Steen Halbye og Carsten Kaag solgte deres aktier i Halbye & Kaag JWT helt tilbage i 2007 og stoppede på bureauet i 2009, har deres navne levet indtil 2015, hvor bureauet skiftede navn til J. Walter Thompson Copenhagen.

Efter at have gået hver sin vej – Steen Halbye bl.a. som adm. dir. for Claus Meyers koncern og Carsten Kaag i eget kommunikationsbureau, som han fortsætter med – går de to nu sammen igen.

Denne gang med et nyt og anderledes jobsite, Seeknspeak, hvor både jobopslag og ansøgninger baseres på video.

Udover Steen Halbye og Carsten Kaag er Nicolai Bendix, der har en baggrund hos AdPeople, også gået med i projektet.

Steen Halbye fortæller om baggrunden for deres nye projekt:

”Når man skal vurdere en jobkandidat, så nytter det ikke at adskille faglige kvaliteter fra fremtoning – for begge har stor betydning for, hvordan personen sidenhen varetager jobbet. Vi er alle sammensat af egenskaber og adfærd – og det vil altid være helheden, man ansætter. Det samme gælder den modsatte vej. Når en jobansøger skal vurdere den mulige arbejdsgiver; så er løn, løfter og vilkår ikke længere nok. Man vil vide, hvad virksomheden står for. Derfor er video så relevant på jobmarkedet.”

For at få synliggjort de jobs, der kommer ind på sitet, har Seeknspeak valgt at pushe opslagene ud på Facebook.

” Vi tror på, at vi kan skabe en kollektiv bevægelse, hvor folk finder job til hinanden. Når vi lægger et jobopslag på Facebook, ser vi allerede nu, at folk tagger hinanden og foreslår hinanden at søge et givet job. Det sker for et videobaseret jobmarked –  fordi video bliver så synligt for alle” siger Steen Halbye.

Tanken er, at man vil være relevant for alle brancher, men Seeknspeak starter med at fokusere på de brancher, hvor barrieren er mindst.

”Vi starter der, hvor hvor kandidaterne typisk er yngre og hvor jobindholdet har en stor grad af kundekontakt. Det er f.eks. detail, hotel & restaurant, salg, kundeservice” siger Steen Halbye.

Adspurgt om hvem man vil konkurrere med, svarer Steen Halbye:

”Der er ingen, der laver det samme, som vi vil lave. Men vi kommer til at være et alternativ til den traditionelle måde, som jobs slås op på og det foregår jo primært på de store jobsites som f.eks. Jobindex.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club