Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Onlinesøgemaskine, handelsplads på nettet og onlinebabysutter. Og så vil to ex-Mærsk ansatte også hjælpe europæiske virksomheder med at ekspandere i Brasilien.

De to tidligere Mærsk-ansatte Bjarne Munkerod Andersen og Daniel Malmskov har lavet en søgemaskine, der skal skabe oversigt for brasilianerne, som kan vælge mellem mere end 500 brasilianske tilbudssites.

Søgemaskinen, valejunto.com, der allerede har 1 mio. brugere og viser over 100  mio. tilbud om måneden, er en af de fire største søgemaskiner efter tilbud på nettet, siger Bjarne Munkerod Andersen, der stoppede som finansdirektør i Maersk Lines i Brasilien i 2009, til Børsen.

Det har gjort valejunto.com til så god en forretning, at duoen nu er klar  med nye projekter, som en handelsplads for bannerannoncer: zapongo.com, en handelsplads for rabatkuponer: ocoupom.com samt  personaliserede babysutter, der sælges online.

”Det brasilianske onlinemarked er meget interessant, da der er høje marginer og trods alt en behersket konkurrence. Det giver et stort potentiale for eksempelvis salg af produkter til børn på nettet”, siger Daniel Malmskov, der bl.a. har været med til at indføre SAP’s økonomistyringssystemer i Maersk Line i Brasilien.

Desuden er det planen, at de to iværksættere vil hjælpe europæiske internetvirksomheder med etablering i Brasilien, som er Sydamerikas største internetøkonomi.

”Vi skal bevæge os inden for internettet. Vi er ikke en venturefond eller en accelerator, men vi vil gerne starte noget nyt op, få en god forretning op at stå og sælge i løbet af seks-syv år”, siger Bjarne Munkerod Andersen til Børsen (Børsen, p. 12)

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club