Ex-marketingchef stifter bureau

Julie Kolbeck
julie@kforum.dk

Nyt reklamebureau i Aalborg ønsker at udfordre de etablerede i branchen ved at kommunikere i øjenhøjde med kunderne.

Tidligere marketingchef hos oplevelses- og gavekortsudbyderen Bellevue, Mads Mathiasen, går nu nye veje og stifter nyt bureau i Aalborg under navnet Apropos Bureau.

Bureauet består indtil videre af 3 ansatte, men der er allerede nu planer om at udvide til flere medarbejdere inden for en overskuelig fremtid.

Øjenhøjdekommunikation
Den nyklækkede kreative direktør mener, at vi lever i en tid, hvor virksomhederne i højere og højere grad bevæger sig fra fysiske butikker til online betalingsplatforme, og at det i dette henseende er essentielt, at reklamebureauerne taler et sprog, som gør det gennemskueligt for deres kunder at gennemskue, hvad det reelt set er for ydelser, man køber:

”Der er ingen tvivl, når jeg taler med beslutningstagerne i de virksomheder, jeg samarbejder med: Mange har ikke indsigt i, hvad content marketing, SoMe, influencer marketing osv. egentlig betyder, og de føler sig blæst bagover af de smarte og uigennemskuelige begreber inden for markedsføring. Jeg oplever, at der er et stort behov for relevant, transparent dialog mellem reklamebureauet og beslutningstageren. Kort sagt: At der kommunikeres i øjenhøjde,” siger Mads Mathiasen.

Fysisk reklame i synergi med online markedsføring
Mads Mathiasen holder desuden på, at fysiske reklamer stadig har sin aktualitet trods den stigende digitalisering:

”Det er jo tydeligt for os alle, at der er fysisk reklame over alt. Stort set alle større butikskæder har tilbudsaviser, og der er trykt reklame i form af f.eks. emballage og skilte. Aldrig er der blevet lavet så mange tilbudsaviser som nu, fortæller Mads Mathiasen. Og antallet af sider i tilbudsaviser har været stigende de seneste to år,” siger Mads Mathiasen og fortsætter:

”Når det er sagt, er digital markedsføring også en stor del af vores arbejdsområde. De fleste virksomheder er på forskellige sociale medier og har også en hjemmeside, og her byder vi naturligvis også ind med skarpe kompetencer. Vi vil være den troværdige samarbejdspartner, der sikrer, at der er en rød tråd i både fysisk og online reklame ved vores kunder.”

Alt i alt er troværdighed og gennemsigtighed kerneværdier hos Mads Mathiasen og Apropos Bureau:

”Det er ét af vores mål at gøre op med fornemme begreber og uigennemsigtig fakturering. Vi vil være et troværdigt reklamebureau, der ikke bruger mange fine akademiske fagtermer. Virksomhederne skal vide, hvad de får for deres markedsføringsbudgetter!”