Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Hos Danske Bank skal Anders M.R. Sørensen tage sig af dialogen med de små erhvervskunder for at sikre en høj kundetilfredshed.

I foråret stoppede Anders M.R.Sørensen hos YouSee efter først at have været marketingdirektør for YouSee/Onfone og dernæst – efter en omstrukturering – at være chef for CRM-funktionen i YouSee.

Nu er han startet i Danske Bank, hvor han skal styrke relationen til de små erhvervskunder.

”Jeg skal styrke relationen og skabe proaktivitet overfor de små erhvervskunder. I gamle dage havde de en erhvervsrådgiver, men det har de ikke længere. Det bliver mit teams opgave at sørge for, at disse kunder hører noget fra banken, som de finder relevant og vedkommende og som gør, at kundetilfredsheden er i orden”, siger Anders M.R. Sørensen.

Titlen bliver Global Head of Sales Activities i forretningsudvikling i Business Banking, og ansvaret går på tværs i de fire nordiske lande.

”Vi laver direkte, salgsunderstøttende marketing til de små erhvervskunder, men samarbejder selvfølgelig med Group Marketing, når det drejer sig om positionering og store kampagner,” siger Anders M.R.Sørensen, der startede i jobbet medio november.

I den mellemliggende periode har han været interim manager hos Codan.

Danske Bank er ikke helt fremmed for Anders M.R. Sørensen. Han var ansat i 11 år frem til 2008, hvor han havde titel af First Vice President, Group Business Development. Her havde han ansvar for CRM i seks lande.

”Men jeg tænker ikke på det, som at komme tilbage til banken. Jeg har været væk i syv år og der er sket så meget i Danske Bank, at det er en helt anden bank i dag. Ydermere havde jeg dengang mest med privatkunder at gøre og nu skal jeg arbejde med erhvervskunder. Men det er da hyggeligt, at jeg stadig kan hilse på flere fra dengang nede i kantinen,” siger Anders M.R. Sørensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club