Der er opstået en højst besynderlig situation omkring den årlige rejse for ca. 100 danske marketingfolk til den store årlige direct marketing konference i USA i oktober.
Rejsen har i en længere årrække være arrangeret af det lille eventfirma, The Competence Company – med Post Danmark som sponsor på en række netværks-aktiviteter i de senere år.
Men for i år har Post Danmark droppet samarbejdet med TCC, der i stedet indgik en aftale med Bring Citymail.
Post Danmarks selvforståelse var dog anderledes end at være sponsor. Man mente, man havde en form for ejerskab over turen, og har derfor lanceret sin egen rejse, således at der nu kommer to konkurrerende arrangementer.
Den situation har nu fået konsekvenser for en tredje sponsor – nemlig Express, der eller stod til at følge traditionen og samarbejde med TCC.
“Express´ sponsorat har altid været båret af ønsket om at støtte tiltag, der kan styrke relationerne blandt de delegerede, med DMA konferencen i fokus.
På grund af, at der nu er to konkurrerende tour-operatører, har Express valgt at trække sig ud af sponsoratet for indeværende år, for at forblive uvildig i forhold til sponsorinteresser”, skriver Express i en meddelelse.
Relationschef Ole Stangerup uddyber: “Vi kunne også have valgt at sponsorere begge ture, men vi ved ikke, hvad der, og hvilke konsekvenser denne nye situation kan få. Derfor har vi valgt at trække os”.