Færøsk bureau bag dansk navneskift

FiG

Desuden har et stort dansk designbureau hjulpet med til Amagerbankens navneskift.

Kampagner i Danmark skabt på Færøerne er ikke det mest normale. Men når man tager i betragtning, at den sunde del af Amagerbanken er overtaget af den færøske bank, BankNordik, så er det vel naturligt nok, at firmaaet har tyet til et færøsk bureau til at hjælpe sig med navneskiftet.

Bureauet hedder Sendistovan, og det er Færøernes største reklamebureau, med 28 ansatte. Sendistovan, der på dansk betyder Ambassaden, beskriver sig selv som et full-service bureau, der yder services inden for alt fra branding til markedsføring, design, online løsninger og skiltning.

I tilfældet Amagerbanken står bureauet bag lanceringskampagne, skiltning af afdelinger og hele rebrandingen til BankNordik, og det er sket i samarbejde med danske Kontrapunkt.

“Lanceringskampagnen er fokuseret online samt i lokalaviser i de områder, hvor BankNordiks 12 nye afdelinger ligger. Formålet med kampagnen og det modsætningsfulde hovedbudskab “En ny bank, du allerede kender,” er at bygge videre på den særlige loyalitet, som har kendetegnet Amagerbankens kunder, og som BankNordik vil gøre sig fortjent til. Derfor har vi også valgt at bruge billeder af medarbejderne som det bærende element i annoncerne,” siger Tór Verland Johansen, marketingdirektør for BankNordik.

Sendistovan har været BankNordiks reklamebureau på Færøerne gennem de sidste seks år.

“Navneskiftet og lanceringen er en spændende udfordring som vi ser frem til at løfte sammen med vores samarbejdspartnere i Danmark. Vi har i en årrække samarbejdet med Kontrapunkt om BankNordik, som i denne omgang har stået for skiltningen af BankNordiks nye afdelinger,” siger adm. dir. Allan Dalsgarð, Sendistovan.

BankNordik har en balance på 19 mia. kr. og 630 medarbejdere. Banken er børsnoteret på Nasdaq OMX København og er underlagt det danske finanstilsyn og deltager i den danske indskydergarantifond.