Af Peter Engholm 25@mail.dk

ByHabit startede op, da markedet gik ned. Men på to måneder er medarbejdertallet næsten fordoblet, og blandt de nye kunder er et af Europa største ferieresorts.

Da relationsbureauet byHabit i oktober blev grundlagt af fire udbrydere fra 727 Online, var det med troen på, at CLM (Customer Lifecycle Management) er jokeren, der stikker krisen.

“Vores fokus ligger på at optimere den individuelle kunderelation. Det er kunderne, der driver markedet i øjeblikket, og de vil respekteres og høres. Det er netop det, CLM kan. Samtidig har vi en fordel af, at mange kunder – som følge af den finansielle situation – gearer ned på deres massekommunikation, til fordel for mere målrettet individuel kommunikation, siger adm. direktør i byHabit, Thomas Dahl Jensen.

De seneste to måneder givet kunder – og dermed job – til yderligere fire medarbejdere, så der nu er ni personer beskæftiget i byHabit. Kunderne er Vestjyllands Forsikring og hotelkæden Comwell samt disse to:

“Playitas er et Europas største resorts på Fuerteventura, der ønsker en tæt personlig relation til deres gæster, før, under og efter deres ophold. Playitas er aktiv-ferie med bl.a. sejlads, men også wellness og afslapning. Vores opgave bliver derfor at definere, hvad produktet er for den enkelte. Endelig er der Solgruppen – Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden – som vil oplyse om ophold i solen uden risiko for hudkræft. Det er den mest oplagte CLM-kampagne, for sigtet er at ændre folks vaner. Normalt er solkampagner ad hoc, men vi har her indledt et otte-års forløb,” siger Thomas Dahl Jensen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club