Af Peter Engholm 25@mail.dk

JWT Chicago lukkes efter 118 år. Tre kunder var tilbage.

I fredags blev der skrevet reklamehistorie på den ufede måde, da JWT Chicago lukkedes. Det skriver AdAge.

Kontoret åbnede tilbage i 1891 og kulminerede i 1980erne – bl.a. for sin evne til at fremelske gode bureauledere og kreative, vel at mærke også kvindelige kreative. Afdelingen var en overgang verdens største, men de seneste 6-7 år har der været problemer. Dødsstødet kom, da man mistede Kraft Foods i 2007 – og siden da har det reelt været et spørgsmål om tid.

“Vi troede, at den rette ledelse kunne få kontoret tilbage til sine glansdage, men det blev for dyrt,” siger Rosemarie Ryan, CEO for JWT Nordamerika til AdAge.

Ved slutningen var der 50 medarbejdere i bureauet, der tog sig af tre kunder. Enkelte medarbejdere fortsætter hos JWT New York.

JWT er fortsat USA’s største – og verdens næststørste – reklamebureau.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club