Af Peter Engholm 25@mail.dk

Næsten 150 løver, inkl. 6 Grand Prix’er, samt evnen til at både omfavne og udfordre sine bureauers kreativitet – Volkswagen er en rollemodel for andre brands, lyder det Cannes Lions.

Godt en måned før, at Cannes-festivalen åbnes, tog Cannes Lions-organisationen i dag hul på hyldesten, da man offentliggjorde dette års “Advertiser of the Year”.

Midt i en fæl, fæl krisetid for bilfabrikanter kan Volkswagen glæde sig over anerkendelsen, der i lige så høj grad kunne betegnes Årenes Annoncør, idet Cannes Lions går historisk til værks og opremser de seks Grand Prix’er, VW har vundet, og pointerer, at det er blevet til næsten 150 løver siden 1961.

Awarden gives til annoncører, der har gjort sig bemærket ved inspirerende og fornyende markedsføring af deres produkter, og som omfavner og udfordrer det kreative arbejde, som deres bureauer producerer.

“Volkswagen er en rollemodel for andre brands og en værdig modtager af æren. Igennem årtier har dette brand loyalt støttet kreativ markedsføring af sine biler ved at lade sine bureauer skabe utallige stærke og prisvindende reklamer,” siger Terry Savage, formand for Cannes Lions.

Jochen Sengpiehl, Senior Vice President Volkswagen Marketing, vil modtage prisen den 27. juni under festivalen. Han siger i en udtalelse:

“Kreative og innovative markedsførings-løsninger er en del af vores DNA. Vedvarende og tætte bureausamarbejder som DDB Worldwide, BBDO Almap og andre er vigtige for at levere enestående arbejder i svære tider.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club