Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Næsten to tredjedele af dansk detailhandel vil bruge Facebook i forbindelse med julehandlen.

Ja; de sociale medier bliver stadig mere brugt i markedsføringssammenhæng, og jo; derfor er det næppe så sært, de bliver brugt i forbindelse med den aktuelle julehandel.

Og tilsyneladende er det Facebook, der trækker det længste strå.

64 procent af Danske Erhvervs medlemsvirksomheder siger nemlig i en ny undersøgelse, at de vil bruge Facebook som markedsføringskanal i forbindelse med julehandlen i år.

Det skriver Berlingske.

“Sociale medier” dækker reelt over Facebook, for til sammenligning vil blot 16 procent bruge reklamer på andre sociale medier.

Det betyder ikke, at dansk detailhandel har opgivet print annoncer – for 68 procent vil fortsat anvende disse i deres julekampagner.

En af de virksomheder, der anvender Facebook i forbindelse med julehandlen, er Søstrene Grene, der hver dag åbner en låge i en julekalender.

”Vores strategi er helt klar: Vi vil indrage vores kunder og skabe reel værdi over for dem. Vi går i dialog, lytter og inddrager dem i alt, hvad vi gør. Derfor har vi også et dedikeret team ansat til at gå i dialog med brugerne på Facebook på tværs af vores markeder,” siger Mikkel Green, adm. dir. til avisen.

Berlingske skriver, at også en ny undersøgelse fra Danmarks Statistik viser, at de sociale medier vil blive brugt i stor stil. Her siger hver anden virksomhed med mindst 10 ansatte, at de aktivt bruger de sociale medier.

Berlingske Business, p. 17.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club