Af FiG

PR-bureau er partner for Captain Morgan i et fremstød, hvor Diageo trækker på gode erfaringer med de sociale medier.

Diageo har gode erfaringer med gennemføre kampagner på de sociale medier, og de erfaringer bruges nu i et globalt fremstød for Captain Morgan. I Danmark afvikles kampagnen i samarbejde med Morsing PR.

Kampagnen har fokus på at inddrage brugerne så meget som muligt. Med Facebook som samlingspunktet, skal brugerne indsamle fysiske og digitale nøgler for at kunne deltage i konkurrencen om at komme med på kaptajnens caribiske ø.

De fysiske og digitale nøgler består af koder, som indsamles online og på Captain Morgan-flasker i dagligvarehandlen samt til fester landet over. Når nøglerne er indsamlet, plottes de ind i en Facebook-applikation, hvorefter deltagerne vil modtage en sidste udfordring. Vinder de den, får de mulighed for at blive en del af “kaptajnens crew” og komme med på Captains Island for at kæmpe med deltagere fra 13 andre lande om at vinde 15.000 USD.

Facebook fungerer således som kampagnens samlingspunkt og primære kommunikationskanal og bliver suppleret af yderligere elementer som tv, aktiviteter både on- og off trade, aktivering af kendisser, samt det traditionelle pressearbejde – alt sammen med den amerikanske hollywoodstjerne Mena Suvari som blikfang.

“Jeg synes, at det er en fantastisk kampagne, vi har fået stablet på benene, fordi vi møder vores målgruppe der, hvor de er – nemlig på de sociale medier – og derfra kan vi guide dem videre til vores fester og øvrige kampagnetiltag. Vores målgruppe bruger en masse tid online, især på de sociale medier, og derfor er Facebook et eminent forum at opbygge kampagnen omkring,” siger Channel Marketing Manager for Diageo, Anne Sixhøj Pedersen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club