Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Og melder samtidig at det sociale netværk nu tjener penge. 50 millioner nye brugere på to måneder.

300 millioner brugere på Facebook kan siges at være en milesten og en opsigtsvækkende nyhed.

Men måske er det endnu mere opsigtsvækkende, at mediet samtidig har meldt ud, at man nu har en positiv drift. godt nok med forbehold for investeringer – men dog under alle omstændigheder en positiv økonomisk udvikling.

Det er en vigtig udmelding noterer AdAge. Af flere årsager, men først og fremmest, fordi det er sket uden en fuldt udviklet annonce-forretning.

Facebook er populær blandt brands, men mediet selv kæmper med at finde en rigtig annoncemodel.

De 300 millioner brugere skal desuden ses i lyset af tiltagende snak om, at de unge forlader Facebook i takt med at de ældre melder sig. 300 millioner er udtryk for en betydelig vækst på 50 millioner på blot to måneder. Og kigger man tilbage til april var tallet kun 200 millioner.

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club