Siden januar har det været muligt at checke ind forskellige steder via Facebook Places, og nu kan denne tilkendegivelse så udløse rabatter, opgraderinger og andre sær-tilbud.
Det sker med Facebook Check-In Deals, som Facebook ruller ud i Danmark. Ja, rulle ud og rulle ud: Foreløbig har Facebook håndplukket McDonald’s og 7-Eleven til at gøre sig med den nye tjeneste, og der er ingen officiel melding på, hvornår Deals gøres tilgængeligt for alle.
Facebook kalder Check-In Deals for Foot Traffic Tool, fordi man er nødt til at trave fysisk ind i butikken for at få tilbuddet.
Som eksempel på Deals nævner McDonald’s muligheden for at få opgraderet sin menu i den givne butik. Hos 7-Eleven går marketingchef Bo Velling-Theisen bredere til værks:
“Én ting er de oplagte tilbudsmuligheder, men vi vil også se på koncepter i retning af, at vores kunder kan blive belønnet for at tage venner med ned i den lokale 7-Eleven. Og så er der hele velgørenhedsdelen, de såkaldte Charity Deals, hvor man ved at checke ind automatisk støtter et velgørende formål,” siger Bo Velling-Theisen.
Han fortsætter:
“At gå på Facebook via mobilen og checke ind hos 7-Eleven er noget, der for en typisk ung tager 30 sekunder. Med Facebook Deals honorerer vi nu den “indtjekkede” kunde med et godt tilbud, som fem sekunder efter check-in kan høstes i den pågældende butik; Vis denne besked ved kassen og få 2 Baby Bites til kun 10 kr.”
Liker man 7-Eleven på Facebook, kan man følge de kommende ugers Facebook Check In Deals, som er en realitet i de snart 200 danske 7-Eleven butikker.