Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Fra 1. januar skal Fair Forsikring bære moderselskabet Gjensidige’s navn. Bureauet fortsætter formentlig, men det er mere usikkert, hvad der sker med kommunikationsplatformen.

Trygvesta leder i øjeblikket efter et bureau, der skal hjælpe med at tilrettelægge en nordisk kommunikation.

Nu går norske Gjensidige samme vej. Selskabet ejer Fair Forsikring, og har besluttet at omdanne selskabet til en dansk filial af Gjensidige Forsikring BA.

Et sådant navneskifte må nødvendigvis udløse markedsføring – men det er alt for tidligt at sige noget præcist om, hvad der sker, understreger presse- og marketingchef Trine Andrup.

“Offentliggørelsen af beslutningen hænger sammen med, at kunderne skal have et varsel på tre måneder. Hvordan navneskiftet tilrettelægges er alt for tidligt at sige noget om”, siger Trine Andrup.

Hun kan dog fortælle, at selskabet skal over på Gjensidige’s kommunikationsplatform.

“Men vi arbejder allerede efter Gjensidige’s brand essense, så derfor kan man ikke konkludere, at den nuværende kommunikation forsvinder. Der er ingen grund til at udelukke kreative muligheder”, siger Trine Andrup.

Hun forventer ligeledes, at Hjaltelin, Stahl & Co kommer til at stå for eksekveringen af kommunikationen.

“Det er dem, vi samarbejder med på privat-markedet, og jeg kan ikke se, hvorfor de ikke skal fortsætte. Det skulle da lige være, at der kommer et eller andet krav fra moderselskabet. På den anden side ville det ikke ligne dem”, siger Trine Andrup.

Ud over Hjaltelin, Stahl & Co samarbejder Fair Forsikring med E-kvator på BtB.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club